جایگاه ومقام پدر و مادر

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

جایگاه ومقام پدر و مادر
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
شناخت جایگاه ومقام پدر و مادر
 
 

جایگاه پدر و مادر بسیار والاست که انسان قادر به درک این عظمت نمی باشد. پدر و

مادر واسطه آفرینش فرزند و مسئول تربیت و پرورش اومی باشند, بدین سبب در دین

مقدس اسلام بالاترین تاکید در اطاعت و احترام به آنان شده است تا جایی که خداوند

متعال در قرآن کریم نام آنان را در ردیف نام خود قرار داده و پس از دستور به شکرگزاری

خود, بر لزوم قدردانی از آنان تاکید می نماید:آری به او توصیه کردم که برای من و برای

پدر و مادرت شکر بجای آور که بازگشت{همه شما} به سوی من است! و هر گاه آن دو,

تلاش کنند که تو چیزی را همتای من قرار دهی, که از آن آگاهی نداری{بلکه می دانی

که باطل است}, از ایشان اطاعت مکن, ولی با آن دو,دردنیا به طرز شایسته ای رفتار کن

و از راه کسانی پیروی کن که توبه کنان به سوی من آمده اند سپس بازگشت همه شما

به سوی من است و من شما را از آچه عمل می کردید آگاه می کنم.(سوره لقمان 14-15)

پیامبر اکرم(ص)دربیان عظمت و شان این دو موجودگرانقدر می فرماید: نگاه محبت آمیز فرزند

به پدر و مادرش, عبادت است. آری,همین نگاه ساده و همراه بامهر ومحبت به پدر ومادر

که باعث خشنودی و شادمانی آنها خواهد شد و رضایت آنها را در پی خواهد داشت, عبادت

محسوب می شود, همان هایی که با تحمل مشقتهای فراوان در راه پرورش, فرزندان فداکاری ها

کرده اند و لذا , شایسته ترین انسانها برای احترام و قدردانی معرفی شده اند.

امام باقر (ع): با مردمبه نیکوترین وجهی که می خواهید با شما سخن گفته شود سخن بگوئید.

منبع:http://cheragh-hedayat.loxblog.com/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.